Matbloggstoppen Kul med mat och bak -

Cupcakes

 
Ville bara dela med mig av två cupcake-recept! Det här första är kladdiga chokladmuffins (från Sju sorters kakor) med Pollyfluff, jordgubbar och chokladdekoration.
 
Pollyfluff är lätt att göra. Du häller 3 dl grädde i en kastrull och lägger i en 2 nävar Pollygodis. (Jag följer sällan recept till punkt och pricka utan går mer på känsla, detta recept får man prova sig fram då det kan bli ganska sött om man tar för mycket godis). Godiset ska smälta ihop med grädden men det får inte koka! När det smält helt tar du kastrullen från värmen och låter det svalna ordentligt, i kylskåp. Sedan är det bara att vispa med elvisp till önskad konsistens. Går jättebra att spritsa!
 
Om du vill ha receptet på muffinsen så säg bara till så fixar jag det då :)
 
 
 
Det här är pepparkakscupcakes med philadelphiatopping! Muffinsen har jag gjort efter ett recept på pepparkakssockerkaka (från Sju sorters kakor, men det finns garanterat på nätet också!), men ändrat ugnstempen till 200 grader. Philadelphiatoppingen är smaksatt med rivet skal från en apelsin och dekorerad med krossade pepparkakor.
 
Philadelphiatopping:
 
225 g Philadelphiaost, naturell
60 g rumsvarmt smör
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 apelsin, rivet skal

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej. Nu har jag läst hela din blogg, den är ju kul och bra. Har också lagt till dig på min följarlista. /Syrran

Svar: Tackar :) Kul!
kulmedmatochbak.blogg.se

2012-11-30 @ 19:25:44
URL: http://sjusortersgarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0