Matbloggstoppen Kul med mat och bak -

Varm ciabatta

Ibland, varannan helg för mig, blir man ofrivilligt barnledig och då får man passa på att göra något vuxengott. Såna här mackor gjorde vi i helgen:
 
Ciabatta ala Vattufjäll (receptet inspirerat av n supergod macka jag brukade äta när jag jobbade till fjälls för ett tag sen (har insett att det är väldigt många fler år sen än jag trodde!)
 
 
Till 4 mackor, ca 2 port. behöver du:
2 ciabattabröd
pesto (grön)
2 tomater
några soltorkade tomater
2 klumpar mozarellaost
pinjekärnor
 
Så här lätt fixar du mackorna: Dela bröden och bred ett tunnt lager pesto på varje. Lägg på tomatskivor, soltorkadtomat i strimlor och skivad mozarella. Sätt in i ugnen, 225 grader, ca 10 min (tills osten smält ordentligt). Strö över pinjekärnor och servera med lite sallad. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0