Matbloggstoppen Kul med mat och bak -

Tanken med mina recept

Min tanke är att ta fram recept som det är troligt att barnfamiljer faktiskt kommer äta. Därför undviker jag ”konstiga” ingredienser som kan vara svåra att få tag på och som kan avskräcka den ovane i köket. Jag vill i stället slå ett slag för att faktiskt laga mat även om den är enkel att laga och innehåller ”vanliga” saker. Det är jättebra för barnen att se sina föräldrar laga mat och själva få vara med och experimentera och lära sig för att en dag kunna klara sig själva. Det är bättre att laga en enkel rätt än att inte laga mat alls! Ju mer man försöker desto mer vågar man och desto mer lär man sig. Mina recept är helt enkelt lite ”pimpade” typiska familjevardagsrecept! Enkelt och gott som hinns med i vardagen :)

 

Tipsa gärna om recept som du tycker är enkla och bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0