Matbloggstoppen Kul med mat och bak -

Köttbullar

I år tog jag på mig att fixa julköttbullarna till julbordet hos mina föräldrar så idag har vi rullat så det stått härliga till! Med lite teamwork så gick det som en dans - Jag och Dexter skötte rullningen och Mattias skötte stekningen. Jag använde ett traditionellt köttbullerecept (från Vår kokbok) men blandade i lite grädde, lökpulver, senap och malen kryddpeppar för att få lite mer "julig" smak på dom. Det blev ett godkänt resultat att döma av Dexters hamsterkinder när han stod och "vaktade" de färdiga köttbullarna medan vi jobbade vidare med rullning och stekning :) Hoppas de blir omtyckta av de andra imorgon också!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elli

Söt-Dexter! Vad härlig bloggen är! Bra jobbat!

Svar: Tack så mycket :)
kulmedmatochbak.blogg.se

2013-01-19 @ 02:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0