Matbloggstoppen Kul med mat och bak -

Juligt kaffe

Så här i juletider vill jag passa på att tipsa om hur du kan göra ditt kaffe lite extra julgott!
Lägg i lite kardemummakärnor och kanel i filtret tillsammans med kaffepulvret så blir det jättegott :)
 
Till 4 koppar kaffe tar du ca 1/2 tsk kardemummakärnor och ca 1 tsk kanel (eller en bit kanelstång!), man får experimentera lite med mängden eftersom man föredrar olika mycket smak.
 
Hoppas du också gillar kaffet och att det bidrar till lite extra julkänsla!
 
 
Tänkte även passa på att dela med mig av ett tips som jag fick av min syster. Om du har gamla överblivna bullar (även saffransbullar) eller bulllängder som börjar bli lite tråkiga och torra att äta så gör skorpor av dom!

Skiva längderna eller bullarna (så att du får 1 cm tjocka rundlar, som tunna bullar). Lägg dom på en plåt och pensla med lite smält smör. Sätt in i mitten av ugnen, 150 grader, ca 25 minuter. Passa så att de inte blir brända! Sedan är det bara att knapra på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0