Matbloggstoppen Kul med mat och bak -

Fiskburgare

Jag är vanligtvis inte så förtjust i halvfabrikat utan lägger hellre tid på att laga vissa saker från grunden, som t.ex. köttbullar. Egentligen tar det ju inte så mycket längre tid och den lilla tid det tar "offrar" jag gärna för den mycket godare smaken. Men ibland är det bekvämt att köpa nåt som nån annan redan har tillagat och bara värma på! Som igår kväll när vi varit och handlat och jag insåg att jag glömt tina kycklingen som vi egentligen skulle ha ätit, vi skulle iväg för att Dexter och hans dagisgrupp hade fått en beställning på luciafirande på en bostadsrättsförening i Gävle så då blev det lite ont om tid. Jag kan verkligen rekommendera Findus lax- och torskburgare som finns i frysdisken! Dexter mumsade i sig den snabbare än en vanlig hamburgare så det var ett bra betyg :)
 
Fiskburgare med dilldressing
 
Du "tillagar" burgarna enligt anvisning på förpackningen, vi valde att steka dem i ugnen för att vi då kunde laga alla 6 på samma gång. Vi använde ljusa hamburgerbröd men man kan ju även köpa grovt eller baka eget om man käner för det. Sedan hade vi bara på skivad tomat och isbergssallad och en superenkel dilldressing som man slänger ihop på två röda :) Jag tror nog att det skulle varit gott med lite rödlök på och kanske lite senap och/eller bostongurka i dressingen, men vi hade ingen rödlök hemma och senapen och gurkan kom jag att tänka på efteråt... Det var väldigt gott ändå!
 
Dilldressingen
1 burk lätt creme fraiche
1 tsk citronpeppar
1 msk fryst dill
ev. lite senap och/eller bostongurka
 
Hoppas ni också gillar dessa enkla men goda burgare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0